sâmbătă, 27 iulie 2013

Bukarest szelet


Hozzávalók:1 db 9 tojásos kakaós piskóta tortalap.Krém:6 dl tej,1 csomag vaníliás pudingpor (40 g),1 csomag eper ízű pudingpor (40 g),25 dkg szoba hőmérsékletű margarin,20 dkg cukor,4-5 csepp mandula aroma.Szirup:3 dl víz,3 evőkanál cukor,1 rum aroma,1 csomag vaníliás cukor (10 g).Tetejére: csokimáz / vagy 10 dkg ét tortabevonó csokoládé.Elkészítés:A piskótát közepes méretű tepsiben kisütjük, majd kihűlés után 3 lapra vágjuk.A krémhez külön megfőzzük 3 dl tejben az epres pudingot, a maradék tejben a vaníliásat, melyet a végén zöld színű mandula aromával ízesítünk.Míg hűlnek a pudingok, a margarint habosra keverjük a cukorral.Elfelezzük, egyik felébe kanalanként a rózsaszín pudingkrém kerül, másik felébe a zöld színű.A sziruphoz a vízben elkeverjük a hozzávalókat, míg a cukor feloldódik. Én összeforraltam, és hagytam kihűlni, majd kihűlés után rummal ízesítettem, nem aromával.Az alsó lapot megöntözzük a szirup harmadával, rásimítjuk az egyik krémet, ráemeljük a második lapot, meglocsoljuk, majd a másik krém következik.A legfelső lapot is meglocsoljuk a vágott felületén, mivel a teteje nem issza be a szirupot, és a lapot ráfordítjuk a sütire.Csokimázzal bevonjuk a tetejét, dermedés után hosszúkás szeletekre vágjuk.A sziruphoz nekem egy kicsit sok lett a víz, két decivel csinálnám legközelebb.Mivel elég nehezen tudtam a megöntözött piskótára szépen rásimítani a krémet ( a krém folyton "felszedte" a tésztát), ezért a lapok felületét vékonyan megkentem baracklekvárral.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu