sâmbătă, 29 decembrie 2012

Dalmici szelet


Hozzávalók

·         2 db tojás
2 pohár tejföl (házi tejföl esetén 2x2 dl, bolti esetén nagy tejföl) 

15 dkg cukor
20 dkg liszt
10 dkg kakaó, vagy csoki reszelve
2 csomag vaníliás cukor
1 csomag sütőpor, vagy 1 teáskanálnyi szódabikarbóna
1 citrom reszelt héja

Elkészítés

A belevalókat jól kikeverjük,Ramával kikent és lisztezett, vagy sütőpapírral bélelt tepsibe, formába öntjük, majd megsütjük. Ez egy nagyon hálás tészta, állagát tekintve kb. mint a piskóta, csak kevésbé macerás, így aztán tehetünk rá csokimázat, vagy langyosra hűlve rummal, aromával meglocsolva megforgathatjuk kókuszreszelékben, de kettévágva mindenféle krémmel, lekvárral tölthetjük. A tepsibe öntött masszára szórhatunk gyümölcsöt is, amit előtte édes morzsába megforgattunk, hogy ne áztassa el a tésztát. Azért hívom meglepetés sütinek, mert bármi lehet belőle, csak a fantázián múlik mi lesz a végeredmény. Ha télen készítem el a sütit, fahéjat, gyömbért, szerecsendiót, vagy egy kiskanálnyi mézeskalács fűszerkeveréket teszek hozzá. Tarkabarka változat: fél adag alapreceptet készítek, mindössze a kakaóport, vagy csokit helyettesítem pudingporral, vagy fehér csokival. Elkészítem az alapot, a barna tésztát a fenti mennyiségekkel, tepsibe, vagy torta, kuglóf formába öntöm és a tetejére belecsurgatom a féladagnyi pudingporos masszát, majd megsütöm. Így a puding színének megfelelő tarkaságú tésztát kapok. A gyerekek nagyon szeretik.

Tippek

Mivel a pudingpor nem édes, javaslom megkóstolni mielőtt a barna tésztára kerül, én még szoktam hozzátenni egy kis cukrot.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu