marți, 11 decembrie 2012

kávés szelet


Hozzávalók a piskótához:
2 tojás
10 dkg porcukor
2 evőkanál víz
2 evőkanál étolaj

8 dkg finomliszt
1 púpos evőkanál kakaópor
1 kávéskanál sütőpor
1 csipetnyi só

Krém:
20 dkg margarin
20 dkg porcukor
4 dl tej
2 csomag vanília ízű pudingpor
2 evőkanál őrölt kávépor

A krém közé:
kb. 30 db mézes süti  ( vagy babapiskóta)
1 dl tej
0,5 dl rum

Elkészítése:
A piskóta hozzávalóit alaposan kikevertem robotgéppel. Csak a tojásfehérjéket vertem fel az 1 csipetnyi sóval jó kemény habbá először, és végül óvatosan kevertem a masszához.
Előmelegített sütőben 200 fokon 10 perc alatt most egy 24 x24 cm-es négyzetes kapcsos tortaformában sütöttem meg a piskótát. (Tűpróba!)
( Ezt a mennyiséget 26 cm-es kör alakú kapcsos tortaformában is meg lehet sütni.)

Amikor kivettem a sütőből a piskótát, egy rácsra tettem kihűlni.
Közben elkészítettem a krémet: A 4 dl tejben sűrűre főztem a 2 csomag vanília ízű pudingport, és hagytam langyosra kihűlni. A 20 dkg margarint alaposan kikevertem a 20 dkg porcukorral, majd összekevertem a langyos pudingkrémmel, és belekevertem 2 evőkanál őrölt kávéport.

Összeállítása:
A kihűlt piskótát visszahelyezem a kapcsos tortaforma aljába. Rákenem a krém harmadát. Ezután  az 1 dl tej és a 0,5 dl rum keverékébe beáztatott mézes süti formákat ráhelyezem. Újra krémet teszek rá, és erre megint a beáztatott mézes  süti formákat. Ha marad a rumos tejből, azt is rálocsolom a mézesre. Majd a maradék krémmel lezárom. Végül az alábbi mázzal leöntöm, és hideg helyre teszem 1 napra.

Máz: 10 dkg margarint egy lábosban felolvasztok, a tűzről levéve 3 evőkanál kakaóport belekeverek, és 1 evőkanál étolajat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu