luni, 17 decembrie 2012

Habos meggye


Hozzávalók:

- 40 dkg liszt, csipet só, 1 cs. sütőpor,
- 20 dkg margarin, 4 tojás sárgája, 5 dkg cukor,
- 1-2 evők. tejföl.
- 1 kg meggy, 5 dkg cukor, 5 dkg darált keksz,
- 5 dkg darált dió, 
- pár csepp citromlé, olaj.
Elkészítése:

A lisztbe keverem a sót, a sütőport, és összemorzsolom a margarinnal. Ha már nincs benne nagy csomó, akkor adom hozzá a cukrot, a  tojássárgáját, és annyi tejfölt, hogy jól nyújtható, de nem ragacsos tésztát kapjak, amit aztán minimum  egy órára berakok a hűtőbe.
A tojások fehérjéjébe csöpögtetek pár csepp citromot, és azok is mennek a hűtőbe.
Ezután kimagvalom a meggyet, és egy tálba összekeverem a cukrot, a darált diót, és a darált kekszet.
Egy 23x36-cm-es tepsit kikenek olajjal, és félreteszem.
A tésztámat kinyújtom, és belerakom a tepsimbe, és a sütőmet bekapcsolom 180 fokra.
A kekszes-diós keverék 2/3-ával beszórom a tésztám tetejét, és eloszlatom rajta a kifacsart meggyet. A meggy tetejére a maradék darált keveréket, egyenletesen szétszórom. Berakom sűlni, 30 percre.
Közben gőz fölött elkezdem felverni a tojásfehérjéket, ami nekem úgy lett 6 db, hogy volt még kettő lefagyasztva, és azt felengedés után, hozzátettem a 4-hez. (Az eredeti recept csak a 4 fehérjéjét írja !)
Amikor már kezd keményedni, akkor apránként hozzáadom a porcukrot, és jó keményre (túrósra ) verem fel.
Amikor letelt a 30 perc, akkor kivettem a tésztát, levettem a hőt 140 fokra, és a habot rákentem a tészta tetejére.
Így tettem vissza még sűlni, amíg nem kezdett barnúlni a teteje.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu