luni, 17 decembrie 2012

Kató szelet



Hozzávalók:
- 50 dkg liszt, 20 dkg margarin, 15 dkg cukor,
- 1 cs. sütőpor, 3 tojássárgája, kevés tej.

- 2 dl tej, 2 evők. kakaó, 2 evők. baracklekvár,
- 15 dkg porcukor, 10 dkg margarin, fél dl rum,
- 1 cs. vaníliás cukor.

- 5 tojásfehérje, 25-30 dkg porcukor.


Elkészítése:

A tészta hozzávalóit kevés tejjel összegyúrtam és 3 lapot sütöttem, közepes tepsi hátulján.
A töltelékhez a legcsúnyább lapot összetörtem egy tálba, ráöntöttem a tejet és ha beszívta, akkor hozzáadtam a lekvárt, a kakaót, a porcukrot, a margarint, a vaníliás cukrot és a rumot.
Jól összekevertem az egyik lapra rákentem és befedtem a másik lappal. Kicsit lesúlyoztam és másnapig így állt.
Másnap a megmaradt 3 tojásfehérjémhez a fagyasztóból kivettem még 2-őt, így gőz fölött elkezdtem felverni az 5 tojásfehérjémet, a vége felé pedig apránként beleraktam a porcukrot, de közben kóstolgattam is, nehogy nagyon édes legyen.
Ezt a habot rásimítottam a tésztám tetejére és villával kicifráztam egy kicsit.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu