marți, 11 decembrie 2012

Lúdláb meggyel



Hozzávalók:
7 tojás,
7 evőkanál cukor,
6 evőkanál liszt,
2 evőkanál kakaó,
1 tasak sütőpor,
1 tasak vaníliás cukor

a krémhez:
5 tojás,
30 dkg porcukor,

20 dkg reszelt étcsokoládé (vagy 2 evőkanál kakaópor),
25 dkg margarin,
50 dkg meggy

Elkészítés: A hozzávalókból piskótalapot készítünk. Mikor kihűlt, hosszában kettévágjuk. (Tepsi mérettől függően. Én 29 x 37 cm-es tepsiben sütöttem, ezért nem vágtam ketté!)
Sütés: előmelegített sütőben 200 fokon kb. 25 - 30 percig. (Légkeveréssel 180 fokon 20 perc.)

Gőz fölött a tojásokat a cukorral sűrűre főzzük, mikor a krém kihűlt, hozzáadjuk a reszelt csokoládét (én 2 evőkanál Holland kakaóport tettem bele) és a margarint. A piskótalapra rákenjük a krém felét, rárakjuk a kimagozott meggyszemeket, majd a meggyszemekre rákenjük a megmaradt krémet. Csoki mázzal vonjuk be.

Máz: 10 dkg margarint felolvasztani, a tűzről levéve 3 evőkanál kakaóval elkeverni, 2 kávéskanál porcukrot,  1 kanál étolajat belekeverünk! (A krém tetejére kell tenni!).




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu