vineri, 23 noiembrie 2012

Kókuszos szelet kávéval




Hozzávalók a tésztához:
-  6 tojásfehérje,
- 25 dkg porcukor,
- 16 dkg kókuszreszelék,
- 3 ek liszt liszt

Hozzávalók a krémhez:
- 2 dl hideg kávé
- 6 tojássárga,
- 4 ek csokis puding,
  - 25 dkg margarin,
 - 20 dkg porcukor
  Díszítéshez: reszelt csoki

Elkészítés:

A tojásfehérjéket félkemény habbá verjük, majd lassan hozzá adva a porcukrot kemény habbá verjük. Az így kapott habhoz nagyon ovatosan hozzákavarjuk (helyesebben bele forgatjuk) a lisztet meg a kókuszreszeléket. Vigyázzunk, ne hogy összetörjön a hab!Egy tepsit sütőpapírral kibélelünk, az én esetemben alufóliával, és beleöntjük a tésztát.Előmelegített sütőben 25-30 percig megsütjük.

Amíg megsül a tészta elkészítjük a krémet. A pudingport a kávéval elkavarjuk csomómetesre, majd lassú tűzre teszük melegedni. A tojássárgákat egy kicsit elkavarjuk, épp csak addig amíg felmelegedett a kávés puding, majd lassan hozzácsorgatjuk. Lassú tűzön folyamatosan kevergetve addig melegítjük, míg sűrű krémet kapuk, majd hűlni hagyjuk.A margarint a porcukorral kikavarjuk, majd amikor meghült a kávés puding a két összetevőt simára kavarjuk. Én egyszer egy kanállal kavartam, majd a végén épp 1-2 percre bekapcsoltam a robot gépet, hogy még simább legyen a krém.Ha a tészta kihűlt, rákenjük a krémet, majd megszórjuk csokireszelékkel.Ez alkalommal tej csokit használtam a díszítéshez, de következőkor fehércsokit reszelek rá, talán úgy jobban mutat majd :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu